Activitățile extracurriculare reprezintă mod sigur de dezvoltare și de aprofundare a cunoștințelor elevilor în domenii noi, contribuind în același timp și la cunoașterea sau aflarea de către cei din urmă dar și a stabilirii conexiunii profesor-elev.
Pentru a atrage elevii într-un anumit domeniu e nevoie nu doar de desfășurarea orelor la școală, ci și de un efort considerabil depus în afara programului prin activități extra-curriculare care nu doar că vor contribui la descoperirea unor lucruri noi dar vor mări și productivitatea copiilor la școală. Astfel în acest sens au fost create și dezvoltate o serie de ateliere în cadrul cărora se evaluează activitatea extracurriculară a elevilor. De exemplu pentru a înțelege mai bine tema predată la ora de chimie în ajutor poate veni un astfel de atelier activitatea căruia poate fi însoțită de mai multe experimente decât cea din cadrul orei de la scoală, datorită amenajării potrivite. Plus la aceasta activitatea extracurriculară devine pe plac elevilor deoarece aceasta nu este evaluată cu note sau de calificative precum cele din cadrul orelor, cu alte cuvinte are loc o destindere mai mare din partea elevului față de profesor. Atitudinea din cadrul atelierului de asemenea este una diferită decât cea de la școală, prin urmare profesorul este privit mai mult ca un prieten decât o figură autoritară, dar la fel relația dintre ei este însoțită de respect.
O altă caracteristică a activității extracurriculare și anume sub forma atelierelor de dezvoltare este comunicarea de un grad mai ridicat, datorită faptului că ele singur alege să se alăture unui astfel de atelier el se simte confortabil în acest mediu deoarece face ceea ce a ales el, respectiv ceea ce îi place. Comunicarea cu ceilalți participanți este asigurată de interesele comune care în reunesc în acel atelier, prin urmare are loc stabilirea relațiilor de prietenie dintre participanți dar și se îmbunătățește capacitatea de a lucra în echipă, deoarece activitățile din cadrul acestor ateliere deseori sunt inimaginabile fără activitatea de grup.
Așadar aceste ateliere contribuie la stabilirea relației atât elev-profesor cât și a relației elev-elev, favorizând un mediu care dezvoltă capacitățile elevilor în domeniile alese de către ei.
În concluzie activitatea extracurriculară reprezintă un aspect important din viața elevilor cât și a profesorilor, elevii primesc oportunitatea de a dezvolta anumite abilități și își aprofundează cunoștințele în diferite domenii, iar profesorii au oportunitatea de a contribui la dezvoltarea tinerilor și primesc șansa de înțelege elevii, devenind pentru ei prieteni și îndrumători, o experiență nemaipomenit de valoroasă pentru un cadru didactic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu