Odată cu declanșarea pandemiei Covid-19 numeroase sectoare ale activității umane au fost afectate de acest virus periculos, drept consecință sau produs o serie de perturbări ale acestora. Sectorul învățământului de asemenea a fost afectat de către pandemie ce a adus după sine mai multe schimbări. Cu alte cuvinte în acest eseu vom analiza ce fel de avantaje, dezavantaje, riscuri, limite și provocări ce au fost impuse sau aduse de pandemie.
Perioada pandemică este deseori asociată cu un soi de stagnare în învățământ, iar expresia de predare online încă și acum provoacă o senzație inconfortabilă pentru multe cadre didactice, totul datorită riscurilor aduse de către pandemie. Astfel datorită pericolului de mare de contagiere și restricțiilor impuse de către guvern, toate școlile lumii au trecut în forma de predare online. Această decizie a adus o serie de consecințe care după părerea profesorilor, în sensul că este mai puțin productivă decât predarea față în față. Cu alte cuvinte profesorii nu doar că au fost puși în fața revizuirii modului de predare dar și în fața provocării de a menține conexiunea profesor elev prin intermediul calculatorului,tabletei sau a telefonului performant.
Mai mult ca atât acest mod de predare sa întâmpinat cu două mari probleme venite din partea elevilor: stabilirea unei zone de confort a elevilor ce a redus atenția acestora în timpul orelor, și cea de-a doua problemă care este direct legată de prima, refuzul elevilor de a menține contactul vizual cu profesorul prin desfășurarea unui apel video. Odată ce elevii nu porneau camerele video în timpul orelor, a scăzut și gradul de atenție a acestora față de materia predată de profesor. Desigur, desfășurarea orelor online este un avantaj considerabil, de exemplu poate fi redus gradul de absenteism al elevilor, în sensul că oferă o mobilitate extrem de mare, elevii pot vizita orele, cursurile de oriunde, având un dispozitiv performant și conexiune la internet. Cel mai mare dezavantaj al acestui mod de desfășurarea a activității școlare prin intermediul online este ignoranța din partea elevilor. Prin urmare are loc pierderea conexiunii dintre profesor și elev, mai mult ca atât predarea în fața unui monitor plin de ,,buline” în loc de vizualizarea directă a elevilor afectează starea emoțională a unui profesor, care se simte de parcă ar vorbi în gol.
Așadar cele două părți au fost puse în fața acestor două provocări: elevii să mențină reușita lor școlară și să urmărească profesorul, în timp ce profesorul a trebuit să întreprindă mari eforturi pentru menține atenția elevilor și de a preda tema propusă.
În concluzie pandemia a avut consecințe atât benefice cât și nefaste asupra învățământului printr-o serie de provocări ce au necesitat solidaritate și respect pentru a menține o relație corespunzătoare dintre profesori și elevi dar și asigurarea unei activități productive.
Perioada pandemică este deseori asociată cu un soi de stagnare în învățământ, iar expresia de predare online încă și acum provoacă o senzație inconfortabilă pentru multe cadre didactice, totul datorită riscurilor aduse de către pandemie. Astfel datorită pericolului de mare de contagiere și restricțiilor impuse de către guvern, toate școlile lumii au trecut în forma de predare online. Această decizie a adus o serie de consecințe care după părerea profesorilor, în sensul că este mai puțin productivă decât predarea față în față. Cu alte cuvinte profesorii nu doar că au fost puși în fața revizuirii modului de predare dar și în fața provocării de a menține conexiunea profesor elev prin intermediul calculatorului,tabletei sau a telefonului performant.
Mai mult ca atât acest mod de predare sa întâmpinat cu două mari probleme venite din partea elevilor: stabilirea unei zone de confort a elevilor ce a redus atenția acestora în timpul orelor, și cea de-a doua problemă care este direct legată de prima, refuzul elevilor de a menține contactul vizual cu profesorul prin desfășurarea unui apel video. Odată ce elevii nu porneau camerele video în timpul orelor, a scăzut și gradul de atenție a acestora față de materia predată de profesor. Desigur, desfășurarea orelor online este un avantaj considerabil, de exemplu poate fi redus gradul de absenteism al elevilor, în sensul că oferă o mobilitate extrem de mare, elevii pot vizita orele, cursurile de oriunde, având un dispozitiv performant și conexiune la internet. Cel mai mare dezavantaj al acestui mod de desfășurarea a activității școlare prin intermediul online este ignoranța din partea elevilor. Prin urmare are loc pierderea conexiunii dintre profesor și elev, mai mult ca atât predarea în fața unui monitor plin de ,,buline” în loc de vizualizarea directă a elevilor afectează starea emoțională a unui profesor, care se simte de parcă ar vorbi în gol.
Așadar cele două părți au fost puse în fața acestor două provocări: elevii să mențină reușita lor școlară și să urmărească profesorul, în timp ce profesorul a trebuit să întreprindă mari eforturi pentru menține atenția elevilor și de a preda tema propusă.
În concluzie pandemia a avut consecințe atât benefice cât și nefaste asupra învățământului printr-o serie de provocări ce au necesitat solidaritate și respect pentru a menține o relație corespunzătoare dintre profesori și elevi dar și asigurarea unei activități productive.
sursa: https://abcnews.go.com/International/humanitarian-organizations-issue-guidelines-reopening-schools-amid-covid/story?id=70428396 |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu